Αν θέλεις να φτιάξεις το δικό σου e-shop, πιθανώς προβληματίζεσαι για την πλατφόρμα πάνω στην οποία θα πρέπει να το χτίσεις. Ακούς διάφορες επιλογές. Shopify, Wordpress, Magento, Wix και πάει λέγοντας. Αν δεν είσαι προγραμματιστής, είναι λογικό να πελαγώνεις και να μην ξέρεις πώς να επιλέξεις την κατάλληλη πλατφόρμα για σένα.
Το άρθρο αυτό γράφτηκε για να σου εξηγήσει τι είναι το Shopify, πώς λειτουργεί και πώς μπορεί να σε ωφελήσει. Είναι ουσιαστικά ένας πλήρης οδηγός, στον οποίο συμπεριλάβαμε όλες τις πληροφορίες που θεωρούμε πως πρέπει να γνωρίζεις.
Τι είναι λοιπόν το Shopify;
Αν θέλουμε να απαντήσουμε με μια πρόταση, το Shopify είναι μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου που δίνει τη δυνατότητα σε ιδιοκτήτες μικρών εμπορικών επιχειρήσεων να δημιουργήσουν εύκολα τα δικό τους ηλεκτρονικό κατάστημα.
Σε αυτόν τον πλήρη οδηγό, θα εμβαθύνουμε στον κόσμο του Shopify. Θα δούμε τις δυνατότητες και τα πλεονεκτήματά του, αλλά και το πώς συγκρίνεται με άλλες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου. Επίσης, θα δούμε τα κόστη χρήσης του και παραδείγματα επιτυχημένων Shopify καταστημάτων.
Έτσι, θα καταλάβεις γιατί εκατομμύρια επιχειρηματίες παγκοσμίως έχουν επιλέξει να φτιάξουν τα e-shop τους στην πλατφόρμα της Shopify, καθιστώντας την την #1 πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου παγκοσμίως.
Αν σκέφτεσαι να ξεκινήσεις το δικό σου ecommerce store, συνέχισε να διαβάζεις καθώς απαντάμε σε όλες τις πιθανές ερωτήσεις σου.
Περιεχόμενα:
- Τι είναι το Shopify?
- Γιατί να επιλέξεις το Shopify?
- Οφέλη και πλεονεκτήματα του Shopify
- Λειτουργίες του Shopify
- Shopify έναντι άλλων πλατφορών e-commerce
- Κόστη χρήσης της Shopify
- Παραδείγματα πετυχημένων Shopify e-shops
- Συχνές ερωτήσεις
- Συμπέρασμα
1. Τι είναι το Shopify?
Το Shopify είναι η #1 πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου παγκοσμίως. Επιτρέπει σε ιδιοκτήτες μικρών εμπορικών επιχειρήσεων και ελεύθερους επαγγελματίες να δημιουργήσουν, να διαχειρίζονται και να αναπτύξουν το ηλεκτρονικό τους κατάστημα με ευκολία, χωρίς να χρειάζεται να έχουν τεχνικές γνώσεις προγραμματισμού ή άλλη σχετική εμπειρία.
Ιδρύθηκε το 2006 από τους Tobias Lutke, Daniel Weinand και Scott Lake. Από τότε, έχει γίνει ένα πολύ ισχυρό εργαλείο - μια από τις πιο δημοφιλείς επιλογές για επιχειρηματίες και εμπόρους που θέλουν να πουλήσουν προϊόντα ή υπηρεσίες στο διαδίκτυο.
H πλατφόρμα προσφέρει μια ολοκληρωμένη λύση all-in-one για επιχειρήσεις όλων των μεγεθών: από μεμονωμένους εμπόρους - φυσικά πρόσωπα που μόλις ξεκινούν, μέχρι καθιερωμένες επιχειρήσεις που κλιμακώνουν τις δραστηριότητές τους. Το Shopify προσφέρει ένα απλό περιβάλλον χρήσης και εκτεταμένες δυνατότητες, παρέχοντας όλα τα απαραίτητα για τη δημιουργία ενός αποτελεσματικού e-shop χωρίς να χρειάζεται να έχεις καμία τεχνική εξειδίκευση.
Γιατί να επιλέξεις το Shopify?
Φιλικό προς τον χρήστη: Ο διαισθητικός πίνακας ελέγχου (dashboard) σε διευκολύνει να ρυθμίσεις και να διαχειριστείς το κατάστημά σου χωρίς να χρειάζετα να έχεις προηγούμενη γνώση ή εμπειρία κωδικοποίησης.
Πλήρως προσαρμόσιμο: Μπορείς να προσαρμόσεις την εμφάνιση του καταστήματός σου χρησιμοποιώντας έτοιμα, πετυχημένα και mobile-responsive templates.
Ενσωμάτωση καναλιών πωλήσεων: Μπορείς να επεκτείνεις την απήχηση της επιχείρησής σου πουλώντας μέσω άλλων πλατφορμών όπως το Facebook Shop, το Instagram Shopping ή το Amazon Marketplace. Αυτό γίνεται μέσω ενοποιήσεων (integrations) με το Shopify. Οι ενοποιήσεις αυτές γίνονται εύκολα με λίγα κλικς.
Ενσωματωμένα εργαλεία μάρκετινγκ: Μπορείς να χρησιμοποιήσεις ενσωματωμένες λειτουργίες βελτιστοποίησης SEO, να δημιουργήσεις καμπάνιες email μάρκετινγκ και πολλές άλλες ενέργειες marketing μέσω εφαρμογών τρίτων (third-party apps). Τις εφαρμογές αυτές θα βρεις στο Shopify app store.
Ευελιξία τιμολόγησης: Μπορείς να επιλέξεις από διάφορα πακέτα τιμολόγησης που έχουν σχεδιαστεί για διαφορετικά στάδια ανάπτυξης της επιχείρησης. Έτσι, θα πληρώνεις μόνο για ό,τι χρειάζεσαι.
Η δημοτικότητα του Shopify πηγάζει από τη δέσμευσή του να παρέχει μια ολοκληρωμένη, εύχρηστη πλατφόρμα που απλοποιεί τη διαδικασία έναρξης ενός ηλεκτρονικού καταστήματος. Με την ολοκληρωμένη, φιλική προς τον χρήστη πλατφόρμα και την τεράστια παγκόσμια πελατειακή βάση, το Shopify έχει γίνει η καλύτερη επιλογή για επιχειρηματίες και εμπόρους που θέλουν να πετύχουν στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
Το Shopify είναι μια εξαιρετική πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου που σου παρέχει όλα τα εργαλεία που χρειάζεσαι για να δημιουργήσεις και να διαχειριστείς εύκολα το δικό σου e-shop. Λόγω των πολυάριθμων πλεονεκτημάτων του, το Shopify έχει γίνει η αξιόπιστη επιλογή για μικρές εμπορικές επιχειρήσεις που επιδιώκουν να αποκτήσουν διαδικτυακή παρουσία.
Το Shopify είναι μια πλατφόρμα e-commerce που επιτρέπει στους ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων να δημιουργήσουν, να διαχειριστούν και να αναπτύξουν το δικό του e-shop, εύκολα και γρήγορα. Παρέχει μια φιλική στον χρήστη διεπαφή (interface), προσαρμόσιμα templates, ενοποιήσεις με άλλα κανάλια πωλήσεων και εργαλεία marketing με λίγα κλικς. Επίσης, παρέχει ευέλικτα πακέτα τιμών. Με πάνω από ένα εκατομμύριο καταστημάτων σε περισσότερες από 175 χώρες, το Shopify έχει εξελιχθεί στην πιο αξιόπιστη λύση για εμπόρους που θέλουν να πετύχουν στο e-commerce.
2. Οφέλη και πλενοκτήματα του Shopify
Το Shopify έχει εξελιχθεί στην πιο δημοφιλή επιλογή για ιδιοκτήτες μικρών εμπορικών επιχειρήσεων που θέλουν να δημιουργήσουν μια διαδικτυακή παρουσία. Με τo φιλικό προς τον χρήστη περιβάλλον, τις μεγάλες δυνατότητες και τα ευέλικτα πακέτα τιμών, δεν είναι περίεργο που εκατομμύρια επιχειρηματίες παγκοσμίως έχουν επιλέξει αυτήν την πλατφόρμα για να αναπτυχθούν στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
Στην ενότητα αυτή εξηγούμε γιατί το Shopify είναι εξελιχθεί ως μία από τις δημοφιλέστερες επιλογές για δημιουργία ηλεκτρονικών καταστημάτων.
Προσιτό κόστος
Το κόστος δημιουργίας ενός e-shop μπορεί να είναι απαγορευτικό για μικρές επιχειρήσεις με περιορισμένο budget. H Shopify προσφέρει προσιτά πακέτα τιμών, που ξεκινούν από 32€ μηνιαίως (τη στιγμή που γράφεται αυτός ο οδηγός). Με το πακέτο των 32€ μηνιαίως έχεις πρακτικά ό,τι χρειάζεσαι για να δημιουργήσεις και να αναπτύξεις ένα ηλεκτρονικό κατάστημα λιανικής (B2C). Επίσης, παρέχεται έκπτωση 25% αν επιλέξεις να πληρώσεις για όλο το έτος.
Φιλικό στον χρήστη περιβάλλον
Ένα μεγάλο πλεονέκτημα του Shopify είναι το φιλικό προς τον χρήστη περιβάλλον. Στο περιβάλλον αυτό μπορείς πολύ εύκολα να ελέγχεις και να διαχειρίζεσαιι τα προϊόντα, τις παραγγελίες, τα δεδομένα πελατών και ό,τι άλλο χρειάζεσαι - χωρίς την ανάγκη τεχνικών γνώσεων ή γνώσεων προγραμματισμού.
Ενσωματωμένα εργαλεία marketing
- Email marketing: Μπορείς να στέλνεις στοχευμένες καμπάνιες email κάνοντας χρήση εργαλείων όπως το Omnisend, το Klaviyo και άλλα, τα οποία ενοποιούνται πολύ εύκολα με το Shopify.
- Ενοποίηση με social media: Μπορείς να συνδέσεις το κατάστημά σου με τα δημοφιλή μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook και το Instagram. Έτσι, θα αποκτήσεις προβολή σε μεγαλύτερα κοινά.
- Προωθητικές ενέργειες και εκπτώσεις: Μπορείς να δημιουργείς ειδικές προσφορές, όπως εκπτωτικά κουπόνια ή flash πωλήσεις προϊόντων μέσα σε λίγα λεπτά, με την χρήση ενσωματωμένων εργαλείων προώθησης.
- Αξιολογήσεις προϊόντων και πρόγραμμα επιβράβευσης πελατών: Μέσω αντίστοιχων εργαλείων τρίτων, όπως το Stamped (που ενοποιούνται πολύ εύκολα με το Shopify), μπορείς να στέλνεις αυτοματοποιημένα emails στους πελάτες σου ζητώντας τους να γράψουν μια κριτική στο e-shop σου, όπως επίσης να δημιουργήσεις το δικό σου πρόγραμμα επιβράβευσης πελατών.
Ευκολία προσαρμογών
Το Shopify προσφέρει μία μεγάλη γκάμα templates. Κάποια από αυτά είναι δωρεάν και κάποια με πληρωμή. Όλα τα templates μπορούν εύκολα να προσαρμοστούν ώστε να ταιριάζουν με την εμφάνιση και την αισθητική του brand σου. Με τη λειτουργία δημιουργίας μεταφοράς και απόθεσης (drag and drop), μπορείς να δημιουργείς μοναδικές διατάξεις, πολύ εύκολα, χωρίς να χρειάζεται να έχεις γνώσεις προγραμματισμού.
Ασφαλής και αξιόπιστη φιλοξενία (hosting)
Η ασφάλεια του ηλεκτρονικού σου καταστήματος είναι ζωτικής σημασίας, και επηρεάζει τόσο την εμπιστοσύνη των πελατών σου όσο και τη νομική σου συμμόρφωση.
Το Shopify παρέχει ασφαλή φιλοξενία με πιστοποιητικά SSL, διασφαλίζοντας ότι τα ευαίσθητα δεδομένα, όπως τα στοιχεία της πιστωτικής κάρτας, παραμένουν προστατευμένα. Επιπλέον, η πλατφόρμα διαθέτει εγγύηση χρόνου λειτουργίας 99,98%, που σημαίνει ότι το e-shop σου θα παραμένει προσβάσιμο στους πελάτες όλο το 24ωρο.
24/7 Υποστήριξη πελατών
Στην περίπτωση που αντιμετωπίζεις κάποιο πρόβλημα ή έχεις ερωτήσεις σχετικά με τη χρήση του Shopify - είτε κατά τη διάρκεια δημιουργίας του eshop σου είτε αργότερα όταν θα το λειτουργείς - μπορείς να απευθύνεσαι στην ομάδα Τεχνικής Υποστήριξης της Shopify, η οποία είναι διαθέσιμη 24/7 μέσω τηλεφώνου, email ή ζωντανής συνομιλίας (live chat). Θα έχεις την άμεση βοήθεια όποτε την χρειαστείς.
Όπως βλέπεις, τα οφέλη του Shopify είναι πολλά και μπορούν να βοηθήσουν τις μικρές εμπορικές επιχειρήσεις να αναπτυχθούν γρήγορα.
Η Shopify προσφέρει μια οικονομικά αποδοτική, διαισθητική πλατφόρμα με ενσωματωμένα εργαλεία μάρκετινγκ και δυνατότητες προσαρμογής. Μαζί με την ασφαλή φιλοξενία και την 24ωρη εξυπηρέτηση πελατών, καθίσταται ως η πλέον κατάλληλη επιλογή για μικρές εμπορικές επιχειρήσεις που φιλοδοξούν να δημιουργήσουν το eshop τους και να αναπτυχθούν στο e-commerce.
3. Λειτουργίες του Shopify
Το Shopify προσφέρει μια ολοκληρωμένη σουίτα εργαλείων και υπηρεσιών.
Ας δούμε μερικές από τις πιο δημοφιλείς λειτουργίες του Shopify.
α) Εύκολος στην χρήση store builder
Ένας από τους κύριους λόγους για τους οποίους πολλοί επιχειρηματίες επιλέγουν το Shopify είναι η ευκολία στη χρήση. Με ένα απλό σύστημα μεταφοράς και απόθεσης (drag and drop), μπορείς να δημιουργήσεις αβίαστα ένα αισθητικά ευχάριστο e-shop χωρίς να χρειάζεται να έχεις γνώσεις προγραμματισμού ή σχεδιασμού. Η πλατφόρμα προσφέρει επίσης πολλά templates, τόσο δωρεάν όσο και επί πληρωμή, επιτρέποντάς σου να προσαρμόσεις την εμφάνιση του eshop σου σύμφωνα με την ταυτότητα του brand σου.
β) Ασφαλής ενσωμάτωση πύλης πληρωμής (payment gateway)
Το Shopify παρέχει απρόσκοπτη ενοποίηση με διάφορες πύλες πληρωμής όπως PayPal, Stripe, Apple Pay, Amazon Pay και άλλες. Αυτό διασφαλίζει ότι οι πελάτες σου θα έχουν πολλαπλές επιλογές πληρωμής, διατηρώντας παράλληλα ασφαλή τα οικονομικά τους στοιχεία ανά πάσα στιγμή. Οι πελάτες σου θα μπορούν να σε πληρώσουν μέσω πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας, Paypal, κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό ή αντικαταβολής.
Επιπλέον, το Shopify έχει τη δική του πύλη πληρωμών που ονομάζεται Shopify Payments και επιτρέπει στους εμπόρους (μόνο σε υποστηριζόμενες χώρες) να δέχονται πληρωμές με πιστωτική κάρτα απευθείας μέσω των καταστήματών τους χωρίς να χρειάζονται ενσωματώσεις τρίτων. Όμως, η Shopify Payments δεν λειτουργεί στην Ελλάδα (τη στιγμή που γράφεται αυτό το άρθρο). Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις τις υπηρεσίες ενός τρίτου παρόχου πύλης πληρωμών (πχ. Stripe) αν θέλεις οι πελάτες σου να σε πληρώνουν με κάρτα.
γ) Σύστημα διαχείρισης αποθεμάτων
- Οργάνωση προϊόντων: Στο Shopify μπορείς να οργανώνεις εύκολα τα προϊόντα σε κατηγορίες (collections), να προσθέτεις παραλλαγές προϊόντων, όπως επιλογές μεγέθους ή χρώματος, με μοναδικά SKU για κάθε παραλλαγή.
- Μαζική εισαγωγή/εξαγωγή: Μπορείς να εισάγεις και να εξάγεις μεγάλο αριθμό προϊόντων χρησιμοποιώντας αρχεία CSV. Αυτό είναι ιδανικό για επιχειρήσεις με πολλούς κωδικούς προϊόντων ή για επιχειρήσεις που πραγματοποιούν μετάβαση από άλλη πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου.
- Παρακολούθηση αποθεμάτων: Μπορείς να παρακολουθείς το επίπεδο των αποθεμάτων σου. Το Shopify παρακολουθεί τα αποθέματα και σταματά αυτόματα την πώληση προϊόντων που έχουν εξαντληθεί. Έτσι, δεν θα απογοητεύσεις ποτέ τους πελάτες σου με είδη που δεν είναι διαθέσιμα.
δ) Εργαλεία Marketing
Για να αυξήσεις την επισκεψιμότητα στο e-shop σου, το Shopify προσφέρει διάφορα εργαλεία μάρκετινγκ και σχετικές λειτουργίες, όπως εργαλεία email marketing, ενσωμάτωση μέσων κοινωνικής δικτύωσης, εκπτωτικούς κωδικούς (discount coupons) και δωροκάρτες (gift cards). Επιπλέον, η πλατφόρμα διαθέτει μια ενσωματωμένη λειτουργία SEO που βοηθά στη βελτίωση της προβολής του e-shop σου σε μηχανές αναζήτησης όπως η Google.
ε) Διαχείριση mobile apps
Η εφαρμογή Shopify για κινητά (Shopify mobile app) σού επιτρέπει να διαχειρίζεσαι το e-shop σου από οπουδήποτε χρησιμοποιώντας το smartphone ή το tablet σου. Μπορείς να εκπληρώνεις εύκολα παραγγελίες, να ενημερώνεις τις καταχωρίσεις προϊόντων, να απαντάς σε ερωτήματα πελατών, να προβάλεις reports - και όλα αυτά ενώ βρίσκεσαι εν κινήσει.
στ) Ενοποίηση με εφαρμογές τρίτων (third-party apps)
Η εκτεταμένη αγορά εφαρμογών του Shopify (app marketplace) διαθέτει χιλιάδες εφαρμογές τρίτων που έχουν σχεδιαστεί για να βελτιώσουν τη λειτουργικότητα του e-shop σου. Από συστήματα διαχείρισης αποθεμάτων έως εργαλεία αυτοματισμού μάρκετινγκ μέσω email - υπάρχει σίγουρα μια εφαρμογή για σχεδόν κάθε πτυχή της λειτουργίας ενός επιτυχημένου e-shop.
Εκτός από αυτές τις δημοφιλείς λειτουργίες, το Shopify παρέχει επίσης εξαιρετική υποστήριξη πελατών μέσω τηλεφωνικής κλήσης ή ζωντανής συνομιλίας 24/7 (live chat) σε περίπτωση που χρειάζεσαι βοήθεια με οποιαδήποτε πτυχή της δημιουργίας ή διαχείρισης του e-shop σου.
Το Shopify παρέχει μια σειρά εργαλείων για να βοηθήσει τις μικρές επιχειρήσεις στην ανάπτυξή τους, καθιστώντας το μια ιδανική επιλογή για τους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων.
Το Shopify προσφέρει ένα φιλικό προς το χρήστη store builder (εργαλείο δημιουργίας καταστημάτων) με λειτουργία μεταφοράς και απόθεσης (drag and drop) και διάφορα templates για να προσαρμόσεις την εμφάνιση του e-shop σου. Παρέχει ασφαλή ενοποίηση πύλης πληρωμών, σύστημα διαχείρισης αποθεμάτων, εργαλεία μάρκετινγκ όπως εργαλεία email marketing, ενσωμάτωση μέσων κοινωνικής δικτύωσης, διαχείριση εφαρμογών για κινητά (mobile app), ενσωμάτωση εφαρμογών τρίτων και εξαιρετική υποστήριξη πελατών διαθέσιμη 24/7 μέσω τηλεφωνικής κλήσης ή ζωντανής συνομιλίας.
4. Shopify έναντι άλλων πλατφορμών e-commerce
Για τη σύγκριση του Shopify με άλλες πλατφόρμες, αρκετοί παράγοντες θα πρέπει να ληφθούν υπόψη.
Πριν μπούμε σε περισσότερες λεπτομέρειες, ένας σημαντικότατος δείκτης είναι το Conversion Rate (Δείκτης Μετατροπών).
Το Conversion Rate μετρά το ποσοστό των επισκεπτών ενός e-shop που ολοκληρώνουν μια αγορά προϊόντος ή υπηρεσίας.
Το checkout (ταμείο) του Shopify μετατρέπει 15% καλύτερα - κατά μέσο όρο - σε σύγκριση με τις άλλες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου... σύμφωνα με έρευνα που εκπονήθηκε από μία από τις Big-Three εταιρίες συμβούλων (Bain, BCG, McKinsey).
Ειδικότερα, μετατρέπει 5% καλύτερα σε σχέση με τη Magento, 12% καλύτερα σε σχέση με τη BigCommerce και 36% καλύτερα σε σχέση με το Salesforce Commerce Cloud.
Αυτό σημαίνει πρακτικά πως τα e-shops που έχουν γίνει στην πλατφόρμα του Shopify μετατρέπουν κατά μέσο όρο 15% υψηλότερα σε σχέση με τα e-shops που έχουν γίνει σε άλλες πλατφόρμες του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Ωστόσο, συγκρίνοντας τις διαθέσιμες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, το Shopify ξεχωρίζει μεταξύ των μεγάλων ανταγωνιστών του - WooCommerce, Amazon, Etsy και Wix.
Στη συνέχεια, θα συγκρίνουμε το Shopify με τους σημαντικότερους ανταγωνιστές του: WooCommerce, Amazon, Etsy και Wix.
Shopify έναντι WooCommerce
Το Shopify είναι μια πλήρως φιλοξενούμενη λύση που παρέχει όλα όσα χρειάζεσαι για να δημιουργήσεις το eshop σου γρήγορα και εύκολα. Αντιθέτως, το WooCommerce είναι ένα δωρεάν add-on (πρόσθετο) για ιστοσελίδες που έχουν χτιστεί στην πλατφόρμα WordPress που σου επιτρέπει να δημιουργήσεις ένα ηλεκτρονικό eshop στην υπάρχουσα ιστοσελίδα σου.
Ενώ και οι δύο πλατφόρμες προσφέρουν εκτεταμένες δυνατότητες και επιλογές προσαρμογής, οι βασικές διαφορές τους βρίσκονται στη δομή των τιμών και την ευκολία χρήσης.
- Κόστος: Το Shopify προσφέρει διάφορα πακέτα που ξεκινούν από 32€ το μήνα. Το WooCommerce είναι δωρεάν αλλά απαιτεί πρόσθετες δαπάνες, όπως χρεώσεις φιλοξενίας, add-ons (πρόσθετα) και άλλα.
- Ευκολία χρήσης: Με τη φιλική προς τον χρήστη διεπαφή (interface) και το ολοκληρωμένο σύστημα υποστήριξης 24/7, το Shopify διευκολύνει τους αρχάριους να ξεκινήσουν την κατασκευή των ηλεκτρονικών τους καταστημάτων. Το WooCommerce απαιτεί περισσότερες τεχνικές γνώσεις λόγω της ενσωμάτωσής του με το WordPress.
Shopify έναντι Amazon
Η πώληση προϊόντων στο Amazon Marketplace - μια από τις μεγαλύτερες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου παγκοσμίως - μπορεί να ακούγεται ελκυστική. Ωστόσο, μια άμεση σύγκριση μεταξύ πωλήσεων στο Amazon και της χρήσης του δικού σου e-shop στο Shopify, αποκαλύπτει σημαντικές διαφορές σχετικά με τον έλεγχο του brand σου και τις σχέσεις σου με τους πελάτες.
- Έλεγχος του eshop σου: Με το Shopify έχεις τον απόλυτο έλεγχο του σχεδιασμού και της επωνυμίας (brand) του καταστήματός σου. Αντιθέτως, στο Amazon θα έχεις ένα τύπου shop-in-shop μαζί με άλλους χιλιάδες ανταγωνιστές σου και θα είσαι αναγκασμένος να λειτουργίες με τους εκάστοτε περιορισμούς και τα ισχύοντα πρότυπα της Amazon.
- Σχέσεις με τους πελάτες σου: Το Shopify σού επιτρέπει να καλλιεργείς σχέσεις με τους πελάτες σου μέσω του email marketing και άλλων καναλιών. Αντίθετα, η Amazon περιορίζει την επικοινωνία μεταξύ πωλητών και αγοραστών.
Shopify έναντι Etsy
Το Etsy είναι μια δημοφιλής πλατφόρμα για την πώληση χειροποίητων ή vintage αντικειμένων, αλλά μπορεί να μην είναι η καλύτερη επιλογή για κάθε τύπο επιχείρησης. Η σύγκριση του Shopify με το Etsy αποκαλύπτει ορισμένες βασικές διαφορές όσον αφορά το κοινό-στόχο (target audience) και τις δυνατότητες προσαρμογής (customizations).
- Niche Market: Το Etsy απευθύνεται ειδικά σε επιχειρήσεις που πωλούν μοναδικά προϊόντα και δημιουργίες, ενώ το Shopify υποστηρίζει ένα ευρύτερο φάσμα κλάδων, όπως μόδα, ηλεκτρονικά είδη, οικιακά είδη και άλλα πολλά.
- Δυνατότητες προσαρμογής: Με το Shopify μπορείς να δημιουργήσεις ένα πλήρως προσαρμοσμένο eshop που αντικατοπτρίζει την ταυτότητα του brand σου. Συγκριτικά, το Etsy προσφέρει περιορισμένες επιλογές προσαρμογής εντός του δικού του πλαισίου μορφοποιήσεων.
Shopify έναντι Wix
Η κύρια διαφορά μεταξύ του Wix και του Shopify βρίσκεται στα πεδία εστίασης και την αφετηρία τους. Η Wix ξεκίνησε ως δημιουργός ιστοσελίδων απευθυνόμενη σε μικρές επιχειρήσεις διαφόρων κλάδων. Αντίθετα, το Shopify εστίασε εξαρχής στο ηλεκτρονικό εμπόριο παρέχοντας μια ολοκληρωμένη λύση για ηλεκτρονικά καταστήματα.
- Δυνατότητες e-commerce: Το Shopify προσφέρει πιο προηγμένες δυνατότητες e-commerce, όπως ανάκτηση εγκαταλελειμμένου καλαθιού, πώληση σε πολλά κανάλια και μεγαλύτερο οικοσύστημα εφαρμογών σε σύγκριση με το Wix.
- Επεκτασιμότητα (scalability): Για τις επιχειρήσεις που θέλουν να κλιμακώσουν γρήγορα το ηλεκτρονικό τους κατάστημα, η υποδομή του Shopify είναι καλύτερα εξοπλισμένη για να χειριστεί υψηλότερους όγκους επισκεψιμότητας και μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων σε σύγκριση με το Wix.
Το Shopify είναι μια εξαιρετική πλατφόρμα e-commerce για μικρές επιχειρήσεις. Προσφέρει ένα ευρύ φάσμα δυνατοτήτων σε ανταγωνιστική τιμή.
Το Shopify checkout μετατρέπει 15% υψηλότερα κατά μέσο όρο σε σχέση με το checkout των άλλων πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου. Το Shopify προσφέρει μια πλήρως φιλοξενούμενη λύση με εκτεταμένες δυνατότητες και επιλογές προσαρμογής, παρέχοντας περισσότερο έλεγχο του brand σου και των σχέσεων με τους πελάτες σου, σε σύγκριση με την Amazon. Επιπλέον, το Shopify υποστηρίζει ένα ευρύτερο φάσμα βιομηχανιών (σε σύγκριση με το Etsy). Έχει μεγαλύτερες δυνατότητες e-commerce για γρήγορη κλιμάκωση (σε σύγκριση με το Wix).
4. Κόστος Χρήσης του Shopify
Για να κάνεις μια τεκμηριωμένη επιλογή της πλατφόρμας για το e-shop σου, θα πρέπει να κατανοήσεις το σύστημα τιμολόγησης του Shopify. Σε αυτήν την ενότητα, θα διερευνήσουμε τα διαθέσιμα πακέτα τιμών, καθώς και πρόσθετα έξοδα που θα πρέπει να λάβεις υπόψη σου.
α) Πακέτα Τιμών
Το Shopify προσφέρει τρία πακέτα τιμών τα οποία έχουν σχεδιαστεί για να καλύψουν τις ανάγκες επιχειρήσεων όλων των μεγεθών:
- Basic Shopify: Με 32€ ανά μήνα, το πακέτο Basic Shopify είναι ιδανικό για μικρές επιχειρήσεις που μόλις ξεκινούν. Αυτό το πρόγραμμα περιλαμβάνει όλες τις βασικές δυνατότητες, όπως απεριόριστα προϊόντα, υποστήριξη πελατών 24/7, εκπτωτικούς κωδικούς και πολλά άλλα. Με αυτό το πακέτο, μπορείς να ξεκινήσεις και να συνεχίσεις να λειτουργείς το eshop σου για πολλά χρόνια, πιθανότατα και για πάντα.
- Shopify: Με 92€ aνά μήνα, το τυπικό πακέτο Shopify ταιριάζει σε έντονα αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις με υψηλότερους όγκους πωλήσεων. Παρέχει πρόσθετες λειτουργίες, όπως τη δυνατότητα πώλησης B2B και τα επαγγελματικά reports που μπορούν να βοηθήσουν την επιχείρησή σου να φτάσει σε νέα ύψη.
- Advanced Shopify: Το πακέτο Advanced Shopify απευθύνεται σε μεγάλες επιχειρήσεις. Είναι επίσης κατάλληλο για επιχειρήσεις που αναζητούν προηγμένα reports και χαμηλότερες χρεώσεις συναλλαγών. Το Advanced Shopify διατίθεται στα 384€/μήνα. Παρέχει επίσης υποστήριξη κατά προτεραιότητα από μια αφοσιωμένη ομάδα ειδικών (dedicated experts).
Στις παραπάνω τιμές δίνεται 25% έκπτωση (και στα τρία πακέτα) σε περίπτωση ετήσιας πληρωμής.
β) Επιπλέον Κόστη
Εκτός από τις παραπάνω μηνιαίες χρεώσεις, υπάρχουν επιπλέον κόστη που θα πρέπει να γνωρίζεις:
- Χρεώσεις επεξεργασίας πιστωτικών καρτών: Ανεξάρτητα από το πρόγραμμα που θα επιλέξεις, ισχύουν χρεώσεις επεξεργασίας πιστωτικών καρτών για κάθε πώληση που πραγματοποιείς μέσω του e-shop σου. Οι χρεώσεις για την επεξεργασία της πιστωτικής κάρτας ανέρχονται σε 2% ανά πώληση (τη στιγμή που γράφεται αυτός ο οδηγός), αν διαλέξεις το Basic Shopify πακέτο. Μπορείς να βρεις περισσότερες πληροφορίες σχετικά με αυτές τις τιμές στη σελίδα τιμολόγησης του Shopify.
- Χρεώσεις πύλης πληρωμής (payment gateway) τρίτου μέρους: Στην Ελλάδα οι πληρωμές Shopify δεν λειτουργούν ακόμη. Πρακτικά, αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις μια πύλη πληρωμής (payment gateway) τρίτου μέρους (αντί για τις Πληρωμές Shopify). Αυτό συνεπάγεται πρόσθετες χρεώσεις συναλλαγής. Αυτές οι χρεώσεις καθορίζονται από τον μεμονωμένο πάροχο πληρωμών που θα επιλέξεις και μπορεί να διαφέρουν πολύ μεταξύ τους. Ένας από τους πιο δημοφιλείς παρόχους πληρωμών είναι η Stripe.
- Εφαρμογές (apps) & themes (templates) επί πληρωμή: Το Shopify διαθέτει πολλά δωρεάν apps και templates. Όμως, ορισμένες premium επιλογές συνοδεύονται από εφάπαξ ή επαναλαμβανόμενες χρεώσεις. Στο Shopify μπορείς να διαλέξεις ένα theme (template) που είναι δωρεάν ή με εφάπαξ πληρωμή. Σχετικά με τα Shopify apps - τα οποία πιθανώς να χρειαστείς μελλοντικά για το marketing και για να κάνεις βελτιστοποιήσεις στο e-shop σου - πολλά από αυτά μπορείς να ξεκινήσεις να χρησιμοποιείς δωρεάν και να αρχίζεις να πληρώνεις επαναλαμβανόμενα (κάθε μήνα) ανάλογα με την χρήση που θα κάνεις. Αυτό σου δίνει τη δυνατότητα να ξεκινήσεις να εφαρμόζεις ενέργειες marketing χωρίς ιδιαίτερα κόστη ή ακόμα και δωρεάν.
Συνοπτικά, η κατανόηση της πολιτικής χρεώσεων του Shopify είναι απαραίτητη για να λάβεις μια τεκμηριωμένη απόφαση σχετικά με το ποια πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες σου. Λαμβάνοντας υπόψη τόσο τα διαθέσιμα πακέτα τιμών όσο και τα πιθανά πρόσθετα έξοδα, μπορείτε να κάνεις τη σωστή επιλογή για το eshop σου χωρίς να ξοδέψεις πολλά χρήματα.
Συνολικά, το κόστος χρήσης του Shopify είναι λογικό και εξαρτάται από τις ανάγκες της επιχείρησής σου και την χρήση των διαφόρων Shopify apps.
Στη συνέχεια, θα εξερευνήσουμε μερικά επιτυχημένα παραδείγματα καταστημάτων που έχουν χρησιμοποιήσει το Shopify για να αναπτύξουν τις επιχειρήσεις τους.
Το Shopify παρέχει τρία πακέτα τιμών που κυμαίνονται από το Βασικό πρόγραμμα (Basic Shopify) που έχει σχεδιαστεί για μικρές επιχειρήσεις και κοστίζει 32€/μήνα, έως το Advanced Shopify που απευθύνεται σε μεγάλες επιχειρήσεις και διατίθεται στα 384€/μήνα. Τα παραπάνω πακέτα διατίθενται με έκπτωση 25% σε περίπτωση ετήσιας πληρωμής. Επιπλέον, ισχύουν χρεώσεις επεξεργασίας πιστωτικών καρτών (για κάθε πώληση που γίνεται μέσω του e-shop σου) και χρεώσεις πύλης πληρωμής τρίτων (πχ. Stripe).
5. Παραδείγματα Επιτυχημένων Shopify Eshops
Τώρα που καταλαβαίνεις καλύτερα το Shopify, ας εξετάσουμε μερικά από τα επιτυχημένα καταστήματά του για να δούμε πώς έχουν χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα για την ανάπτυξη της επιχείρησής τους. Αυτά τα παραδείγματα αναδεικνύουν την ευελιξία και τις μεγάλες δυνατότητες του Shopify για διάφορους κλάδους και εξειδικευμένα αντικείμενα.
α) Gymshark
Το Gymshark είναι ένα καινοτόμο brand ενδυμάτων γυμναστικής που γνώρισε ταχεία ανάπτυξη από την έναρξή του το 2012. Διαθέτει ρούχα γυμναστικής υψηλής ποιότητας, σχεδιασμένα τόσο για απόδοση όσο και για στυλ, καλύπτοντας αθλητές σε όλο τον κόσμο. Με πάνω από 6 εκατομμύρια ακόλουθους στο Instagram, το Gymshark εφαρμόζει στρατηγικές marketing αξιοποιώντας τα social media σε συνδυασμό με τις δυνατότητες που του παρέχει το Shopify για να δημιουργήσει μια απρόσκοπτη εμπειρία αγορών για τους πελάτες του.
β) Allbirds
Η Allbirds ιδρύθηκε το 2016 και ειδικεύεται στη δημιουργία άνετων παπουτσιών από βιώσιμα υλικά, όπως μαλλί merino και ίνες ευκαλύπτου. Η αποστολή του επικεντρώνεται στη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, παρέχοντας ταυτόχρονα κομψές επιλογές υποδημάτων για καταναλωτές που εκτιμούν τη βιωσιμότητα. Χρησιμοποιώντας το Shopify, η Allbirds διαχειρίζεται αποτελεσματικά τα επίπεδα αποθέματος σε διάφορες αποθήκες. Επίσης, προσφέρει εξαιρετική εξυπηρέτηση πελατών μέσω ενσωματωμένων καναλιών υποστήριξης.
γ) Kylie Cosmetics
Το δημοφιλές brand ομορφιάς Kylie Cosmetics δημιουργήθηκε από την σταρ του ριάλιτι Kylie Jenner και γνώρισε τεράστια επιτυχία από τότε που κυκλοφόρησε το 2015. Η εταιρεία προσφέρει προϊόντα μακιγιάζ όπως κιτ για τα χείλη, σκιές ματιών, ρουζ, highlighters και πολλά άλλα. Με τη βοήθεια του Shopify, η Kylie Cosmetics κατάφερε να χειριστεί μεγάλους όγκους επισκεψιμότητας κατά τη διάρκεια της κυκλοφορίας των προϊόντων της και να προσφέρει μια απρόσκοπτη εμπειρία αγορών στους πελάτες της.
δ) Minaal
Η Minaal είναι μια εταιρεία ταξιδιωτικών ειδών. Προσφέρει μινιμαλιστικά σακίδια και αξεσουάρ σχεδιασμένα για αποτελεσματικότητα εν κινήσει. Η Minaal ξεκίνησε ως εκστρατεία crowdfunding το 2013. Έκτοτε έχει γίνει μια αξιόλογη επιχείρηση με θαμώνες σε όλο τον κόσμο. Χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα του Shopify, η Minaal μπορεί να επικεντρωθεί στη δημιουργία καινοτόμων προϊόντων και ταυτόχρονα να διαχειρίζεται το ηλεκτρονικό της κατάστημα αποτελεσματικά.
Αυτά τα επιτυχημένα καταστήματα Shopify δείχνουν πόσο διαφορετικές επιχειρήσεις μπορούν να επωφεληθούν από τις δυνατότητες, την επεκτασιμότητα και την ευκολία χρήσης της πλατφόρμας. Είτε πουλάς ρούχα γυμναστικής είτε παπούτσια φιλικά προς το περιβάλλον, υπάρχουν αμέτρητες ευκαιρίες για να αναπτύξεις την επιχείρησή σου με το Shopify.
Τα επιτυχημένα καταστήματα Shopify όπως τα Gymshark, Allbirds, Kylie Cosmetics και Minaal αναδεικνύουν την ευελιξία και τις δυνατότητες της πλατφόρμας για διάφορους κλάδους και αντικείμενα. Αυτές οι επιχειρήσεις έχουν εφαρμόσει στρατηγικές marketing μέσω social media και παράλληλα αξιοποίησαν τις μεγάλες δυνατότητες του Shopify. Έτσι, δημιούργησαν απρόσκοπτες εμπειρίες αγορών για τους πελάτες τους, ενώ διαχειρίζονται αποτελεσματικά το ηλεκτρονικό τους κατάστημα.
Συχνές ερωτήσεις
Τι είναι το Shopify?
Το Shopify είναι η κορυφαία πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου που επιτρέπει στις επιχειρήσεις να δημιουργούν και να διαχειρίζονται ηλεκτρονικά καταστήματα. Προσφέρει προσαρμόσιμα templates (ή themes), ασφαλή επεξεργασία πληρωμών, διάφορα εργαλεία για μάρκετινγκ, διαχείριση αποθεμάτων και αποστολή προϊόντων. Η πλατφόρμα απευθύνεται τόσο σε μικρές όσο και σε μεγάλες επιχειρήσεις.
Το Shopify συνοπτικά
Συνοπτικά, το Shopify είναι μια λύση ηλεκτρονικού εμπορίου all-in-one. Επιτρέπει στους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων να δημιουργήσουν εύκολα το eshop τους. Παρέχει πολυάριθμες δυνατότητες, όπως πρότυπα σχεδίασης (themes), διαχείριση καταχωρίσεων προϊόντων, επιλογές εκπλήρωσης παραγγελιών, εργαλεία υποστήριξης πελατών και δυνατότητες παρακολούθησης αναλυτικών στοιχείων, καθώς επίσης και την κρίσιμη απρόσκοπτη ενσωμάτωση εφαρμογών τρίτων, με τις οποίες θα μπορείς να χτίσεις το digital marketing και να βελτιστοποιήσεις το e-shop σου.
Ποια είναι τα κύρια οφέλη του Shopify?
Το Shopify σχεδιάστηκε κυρίως για επιχειρηματίες που θέλουν να δημιουργήσουν μια διαδικτυακή παρουσία χωρίς να χρειάζονται ιδιαίτερες τεχνικές γνώσεις ή δεξιότητες κωδικοποίησης (προγραμματισμού). Η φιλική προς το χρήστη διεπαφή (interface) καθιστά εύκολο για οποιονδήποτε να δημιουργήσει ένα Shopify store, δηλαδή ένα eshop με επαγγελματική εμφάνιση. Το Shopify προσφέρει προηγμένες λειτουργίες που καλύπτουν ειδικά όλες τις ανάγκες του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Αν ενδιαφέρεσαι να δημιουργήσεις ένα eshop στο Shopify, μπορείς να εξετάσεις τα πακέτα τιμών και να δεις ποιο ταιριάζει στις ανάγκες σου. Για μικρές επιχειρήσεις, το Basic Shopify πακέτο είναι η ενδεδειγμένη λύση.
Το Shopify διαθέτει επίσης ένα app store όπου μπορείς να βρεις διάφορες εφαρμογές για να βελτιώσεις τη λειτουργικότητα του καταστήματός σου.
Ποια είναι τα μειονεκτήματα του Shopify?
Το Shopify επιφέρει χρεώσεις συναλλαγών και περιορισμένες δυνατότητες προσαρμογής του template σε σύγκριση με αυτο-φιλοξενούμενες πλατφόρμες όπως το WooCommerce ή το Magento (λόγω της φύσης του κλειστού κώδικα). H εξάρτησή του από εφαρμογές τρίτων ενδέχεται να επιφέρουν πρόσθετα κόστη.
Συνολικά, το Shopify είναι μια καλή επιλογή για μικρές επιχειρήσεις και επιχειρηματίες που θέλουν να πουλήσουν προϊόντα στο διαδίκτυο. Με την εύχρηστη διεπαφή και τις ολοκληρωμένες λειτουργίες του, είναι μια εξαιρετική επιλογή για όσους θέλουν να δημιουργήσουν ένα e-shop χωρίς να χρειάζονται ή να εξαρτιώνται από developers/ προγραμματιστές.
Συμπέρασμα
Συμπερασματικά, το Shopify είναι μια εξαιρετική πλατφόρμα ecommerce που προσφέρει σε ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων και ελεύθερους επαγγελματίες έναν εύκολο τρόπο να δημιουργήσουν το δικό τους eshop. Με τον απλό σχεδιασμό, τα προσαρμόσιμα templates (themes) και μια ευρεία γκάμα δυνατοτήτων και λειτουργιών, όπως ο έλεγχος αποθεμάτων, η επεξεργασία πληρωμών, οι δυνατότητες digital marketing και πολλές άλλες, δεν είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς γιατί πολλές επιτυχημένες επιχειρήσεις έχουν επιλέξει το Shopify.
Είτε μόλις ξεκινάς είτε θέλεις να μεταβείς από άλλη πλατφόρμα, το Shopify παρέχει όλα τα εργαλεία που χρειάζεσαι για να δημιουργήσεις το δικό σου e-shop με επαγγελματική εμφάνιση και να αναπτύξεις την επιχείρησή σου.
Μάθε περισσότερα για το Online 1-2-1 Shopify Workshop και πώς μπορούμε να σε κατευθύνουμε για να φτιάξεις το δικό σου σύγχρονο και λειτουργικό e-shop. Άμεσα. Εύκολα. Αποτελεσματικά.