Ο Πλήρης Οδηγός Digital Marketing
της Επιχείρησής σου
Οι περισσότερες επιχειρήσεις χάνουν χρήματα στο digital marketing. Αυτό οφείλεται στο ότι δυσκολεύονται να δουν την επιχείρησή τους από την οπτική των πελατών τους παραβλέποντας έτσι στοιχεία ζωτικής σημασίας.
Καλώς ήρθες στο πελατοκεντρικό marketing. Μία έννοια που πολλοί την λένε εύκολα αλλά λίγοι την εφαρμόζουν στην πράξη.
Διαβάζοντας τον Πλήρη Οδηγό Digital Marketing θα είσαι σε θέση να αντιληφθείς πολύ καλύτερα την ψυχολογία και αγοραστική συμπεριφορά των πελατών σου... έτσι ώστε να χτίσεις το digital marketing της επιχείρησής σου στις σωστές βάσεις, να δημιουργήσεις ισχυρούς δεσμούς με τους πελάτες σου και να αυξήσεις τα έσοδα της επιχείρησής σου. Κερδοφόρα και προβλέψιμα.
Τι είναι το Digital Marketing?
Digital marketing είναι η προώθηση και πώληση προϊόντων και υπηρεσιών μέσω στρατηγικών και τακτικών στο διαδίκτυο, όπως - για παράδειγμα - το social media marketing, το search marketing, το email marketing, οι online διαφημίσεις και οι ιστοσελίδες.
Κατά βάση, το digital marketing είναι απλώς μάρκετινγκ. Είναι το πώς οι σύγχρονες επιχειρήσεις μεταφέρουν το μήνυμά τους προς τα κοινά στα οποία στοχεύουν (target audiences).
Η διαφορά του digital marketing με το παραδοσιακό marketing είναι ότι αξιοποιεί τα online κανάλια στα οποία βρίσκεται ο σύγχρονος καταναλωτής, προκειμένου να κεντρίσει το ενδιαφέρον των δυνητικών πελατών, να αλληλεπιδράσει μαζί τους, να δημιουργήσει σχέσεις εμπιστοσύνης και να κάνει πωλήσεις.
Ο #1 κανόνας στο marketing είναι να κάνες τη σωστή προσφορά, τη σωστή στιγμή, στο σωστό μέρος.
Σήμερα, οι πελάτες σου είναι online: αλληλεπιδρούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενημερώνονται σε ειδησεογραφικές ιστοσελίδες και αναζητούν πληροφορίες στο διαδίκτυο όταν το έχουν ανάγκη.
Άρα, πρέπει να πας εκεί που είναι ο πελάτης σου. Το digital marketing σε μεταφέρει εκεί. Σε μεταφέρει στα κανάλια που βρίσκονται οι πελάτες σου, ώστε να σε δουν, να μάθουν περισσότερα για την επιχείρησή σου και να αλληλεπιδράσουν μαζί σου κάνοντας ερωτήσεις.
Αν είσαι νέος ή σχετικά άπειρος στο digital marketing, και προσπαθήσεις να εφαρμόσεις το digital marketing στην επιχείρησή σου, μπορεί όλα αυτά να σου φανούν σαν βουνό και να απογοητευθείς γρήγορα.
Είναι τόσα πολλά τα κανάλια, οι στρατηγικές και οι τακτικές ενέργειες του digital marketign που εφαρμόζονται σήμερα. Και θα πρέπει να τα μάθεις όλα αυτά αν θέλεις να είσαι σε θέση να αξιολογήσεις και να βελτιώσεις το digital marketing της επιχείρησής σου.
Το καλό είναι ότι τα κανάλια, οι στρατηγικές και οι τακτικές ενέργειες στο digital marketing συνεργάζονται μεταξύ τους... και αλληλοσυμπληρώνουν και αλληλοενισχύουν η μία την άλλη... για να χτίσουν το digital marketing της επιχείρησής σου στις σωστές βάσεις: να προσελκύουν τους καλύτερους δυνητικούς πελάτες, να καλλιεργούν σχέσεις εμπιστοσύνης και να προσφέρουν λύσεις που το κοινό σου εκτιμά και ανταποκρίνεται.
Ας ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά στο πώς συμβαίνει αυτό.
Πώς δουλεύει το Digital Marketing?
Από πολλές απόψεις, το digital marketing δεν διαφέρει από το παραδοσιακό marketing. Και στα δύο, οι επιχειρήσεις επιδιώκουν να αναπτύξουν αμοιβαία επωφελείς σχέσεις με δυνητικούς και υφιστάμενους πελάτες.
Η διαφορά του digital marketing βρίσκεται στο ότι έχει αντικαταστήσει τις περισσότερες τακτικές του παραδοσιακού marketing, επειδή έχει σχεδιαστεί για να προσεγγίζει τους σημερινούς καταναλωτές... οι οποίοι βρίσκονται online.
Ας το δούμε με ένα παράδειγμα.
Σκέψου την τελευταία φορά που έκανες μια αγορά. Ίσως αγόρασες (ή νοίκιασες) ένα σπίτι, ίσως επίλεξες κάποιον για να καθαρίσει την καμινάδα του τζακιού σου ή ίσως αγόρασες χαρτικά αναλώσιμα για το γραφείο σου.
Ανεξάρτητα από το ποια ήταν η τελευταία αγορά σου, πιθανότατα ξεκίνησες με μια αναζήτηση στο διαδίκτυο για να μάθεις περισσότερα σχετικά με τις διαθέσιμες λύσεις, ποιος τις παρείχε και ποιες ήταν οι καλύτερες επιλογές σου. Στη συνέχεια διάβασες κριτικές, συμβουλεύτηκες τους φίλους και την οικογένειά σου, ερεύνησες τις διαθέσιμες λύσεις, τις δυνατότητες και τις τιμές.
Οι περισσότερες αποφάσεις αγοράς του σημερινού καταναλωτή ξεκινούν online. Ακόμα και όσες δεν ξεκινούν online - για παράδειγμα, όταν κάποιος ζητά πληροφορίες από τους φίλους του για κάτι που ψάχνει - θα μεταφερθούν online στην προσπάθεια του υποψήφιου πελάτη σου να ερευνήσει για την επιχείρησή σου.
Ως εκ τούτου, η online παρουσία σου είναι απολύτως απαραίτητη. Ανεξάρτητα από το τι πουλάς.
Το κλειδί στην επιτυχία είναι να αναπτύξεις μια στρατηγική digital marketing που θα σε τοποθετήσει σε όλα τα μέρη που βρίσκεται το κοινό σου και στη συνέχεια, να αξιοποιήσεις ένα συνδυασμό online καναλιών για να συνδεθείς μαζί τους με διάφορους τρόπους...
...δημοσιεύοντας περιεχόμενο για να ενημερώνεις τους υποψήφιους πελάτες σου για το πώς μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες τους, τα νέα της επιχείρησής σου και του κλάδου
...στα social media για να μοιράζεσαι αυτό το περιεχόμενο και να αλληλεπιδράς μαζί τους...
...με βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO) για να εμφανίζεται το περιεχόμενο όταν κάποιος αναζητά τις πληροφορίες που έχεις δημοσιεύσει...
...με online διαφήμιση για να δημιουργήσεις άμεση επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σου, όπου οι χρήστες μπορούν να δουν τις προτάσεις και λύσεις που παρέχεις...
...και με το email marketing για να διατηρήσεις επαφή με το κοινό σου ώστε να του δίνεις τις πληροφορίες και λύσεις που αναζητά και να σε θυμάται.
Όταν συνδέσεις όλα αυτά τα κομμάτια, θα καταλήξεις σε μια αποτελεσματική, εύχρηστη μηχανή digital marketing.
Αν όλα αυτά σου φαίνονται σαν βουνό, είναι λογικό να αισθάνεσαι έτσι. Όμως, τα πράγματα απλοποιούνται αν ξεκινήσεις με τη μάθηση και εφαρμογή μιας μόνο τακτικής digital marketing τη φορά.
Ποια είναι τα οφέλη του Digital Marketing?
Μία ισχυρή online παρουσία της επιχείρησής σου θα σε βοηθήσει με πολλούς τρόπους:
- Θα διευκολύνει τη δημιουργία αναγνωρισιμότητας (awareness) και αλληλεπίδρασης με το κοινό σου, τόσο πριν όσο και μετά την πώληση
- Θα σε βοηθήσει να μετατρέψεις νέους πελάτες σε αφοσιωμένους θαυμαστές που αγοράζουν περισσότερα (και πιο συχνά)
- Θα ξεκινήσει τη διάδοση από στόμα σε στόμα (word of mouth) και την κοινοποίηση (sharing) στα κοινωνικά δίκτυα - με όλα τα οφέλη που συνεπάγονται
- Θα μειώσει τη διάρκεια της αγοραστικής διαδρομής των πελατών σου, παρουσιάζοντας τις κατάλληλες λύσεις και προσφορές την κατάλληλη στιγμή.
Μάθε τις στρατηγικές που φέρνουν αποτελέσματα
Λάβε υπόψη σου ότι το πεδίο του digital marketing αλλάζει συνεχώς.
Διάφοροι "ειδικοί", bloggers και YouTubers παρουσιάζουν ένα hot εργαλείο ή μια hot τακτική τη μια εβδομάδα, και την άλλη εβδομάδα το ξεχνούν για να παρουσιάσουν ένα άλλο hot εργαλείο ή μια άλλη hot τακτική.
Η αλήθεια είναι ότι το digital marketing αφορά λιγότερο το "digital" και περισσότερο το "marketing". Το digital marketing έχει αρχίσει και ενηλικιώνεται... και οι θεμελιώδεις αρχές του έχουν έχουν αρχίσει και καθιερώνονται στη συνείδηση του επιχειρηματικού κόσμου.
Στη CINNAMON Marketing, θέλουμε να ξεκαθαρίσουμε τη σύγχυση που δημιουργείται σχετικά με τις στρατηγικές και τακτικές που φέρνουν αποτελέσματα και πώς να τις χρησιμοποιήσεις για να αναπτύξεις την επιχείρησή σου. Αν θέλεις να πετύχεις στο digital marketing, ξεκίνα από το marketing. Όχι to digital.
Μην παρασύρεσαι από διάφορους «ειδικούς» που προωθούν θαυματουργά εργαλεία ή γρήγορες λύσεις. Αυτοί - κατά κανόνα - αγνοούν τις θεμελιώδεις αρχές του marketing.
Πώς μπορείς όμως να σχεδιάσεις και να εφαρμόσεις τη δική σου στρατηγική digital marketing αυξάνοντας τις πωλήσεις και τα κέρδη της επιχείρησής σου;
Αυτός ο Οδηγός βασίζεται στις θεμελιώδεις αρχές του marketing και θα σου μάθει το πλαίσιο στο οποίο πρέπει να κινηθείς με βάση τη σημερινή πραγματικότητα του ψηφιακού κόσμου... ώστε να χτίσεις το digital marketing της επιχείρησής σου στις σωστές βάσεις.
Καλύπτουμε σε βάθος κάθε ένα από τα κεφάλαια αυτού του Οδηγού Digital Marketing. Θέλουμε να αποκτήσεις την πληρέστερη δυνατή εικόνα για το digital marketing, ώστε να είσαι σε θέση να αξιολογείς σωστά, να παίρνεις τις κατάλληλες αποφάσεις και να εφαρμόζεις στρατηγικές και τακτικές digital marketing που φέρνουν αποτελέσματα.
Κεφάλαιο
1
Εδώ ξεκινά το digital marketing της επιχείρησής σου. Οτιδήποτε κάνεις στο digital marketing θα πρέπει να αναρωτιέσαι: "εξυπηρετεί αυτό που πάω να κάνω τη στρατηγική μου;".
Η στρατηγική στο digital marketing δεν είναι κάτι αόριστο ή θεωρητικό. Σχεδιάζεται και τεκμηριώνεται με συγκεκριμένα εργαλεία και μεθόδους που αν εφαρμόσεις σωστά θα γνωρίζεις ξεκάθαρα τι δουλεύει και τι όχι... και τι πρέπει να βελτιώσεις για να κερδίζεις περισσότερους πελάτες και περισσότερα χρήματα.
Κεφάλαιο
2
Χωρίς περιεχόμενο δεν υπάρχεις online. Δεν υπάρχεις για τους πελάτες σου... ούτε για τη Google ή οποιαδήποτε άλλη μηχανή αναζήτησης. Δεν είναι τυχαία η φράση "Content is the King". Ισχύει απολύτως. Το περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς στο digital marketing.
Δεν μιλάμε όμως για οποιοδήποτε περιεχόμενο. Χρειάζεσαι ποιοτικό περιεχόμενο που να "κουμπώνει" στις ανάγκες του Customer Avatar (target audience) σε κάθε ένα από τα 8 στάδια της αγοραστικής του διαδρομής.
Έτσι, θα κάνεις τους πελάτες σου να μετακινούνται στην αγοραστική τους διαδρομή - διακριτικά και απρόσκοπτα - μέχρι να γίνουν πιστοί πελάτες σου και να σε διαφημίζουν στον κύκλο τους.
Το Marketing Περιεχομένου είναι ο πιο κρίσιμος παράγοντας επιτυχίας στο digital marketing. Γι' αυτό φρόντισε να το μάθεις καλά... και να το εφαρμόσεις πιστά.
Κεφάλαιο
3
Οι περισσότερες επιχειρήσεις υποτιμούν τις δυνατότητες που έχει μια σύγχρονη ιστοσελίδα στη δημιουργία leads και την ανάπτυξη πωλήσεων... χάνοντας σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης.
Δημιουργούν ιστοσελίδες απλά για να υπάρχουν... ή γιατί απλώς θέλουν να βελτιώσουν την εικόνα τους.
Όμως, σήμερα μια σύγχρονη ιστοσελίδα έχει τεράστια δυναμική καθώς μπορεί να λειτουργήσει ως ένας αυτοματοποιημένος μηχανισμός παραγωγής πωλήσεων. Αρκεί να δημιουργηθεί με την κατάλληλη μελέτη... και τις κατάλληλες προδιαγραφές.
Στο κεφάλαιο αυτό θα μάθεις πώς να προσεγγίσεις τη δημιουργία μιας σύγχρονης ιστοσελίδας... η οποία θα σου φέρνει νέους υποψήφιους πελάτες σε τακτική βάση... και θα συμβάλει ουσιαστικά στην αύξηση των πωλήσεων και την ανάπτυξη της επιχείρησής σου.
Κεφάλαιο
4
Οι υποψήφιοι πελάτες σου βρίσκονται στα social media. Αν θέλεις να σε μάθουν και να αυξήσεις τις πωλήσεις σου, δεν μπορείς να λείπεις από εκεί.
Το ζήτημα όμως είναι πώς να κάνεις αισθητή την παρουσία σου στα social media και να πετύχεις τους στόχους σου.
Αυτό δεν είναι τόσο εύκολο όσο μπορεί να φαίνεται αρχικά. Τα social media δεν είναι μόνο να δημοσιεύεις posts. Πολλές επιχειρήσεις αποτυγχάνουν επειδή οι προσπάθειές τους περιορίζονται στη δημοσίευση περιεχομένου και τη διαφήμιση.
Στο κεφάλαιο αυτό θα εξετάσουμε τα βασικά στοιχεία που πρέπει να έχει μια ολιστική στρατηγική social media marketing, τις μεθόδους και βέλτιστες πρακτικές που μπορείς να εφαρμόσεις στην επιχείρησή σου.
Κεφάλαιο
5
Οι online διαφημίσεις είναι το περισσότερο υποσχόμενο κανάλι σε όρους μεγέθυνσης και ταχύτητας επίτευξης αποτελεσμάτων. Με σωστή εφαρμογή, μπορεί πραγματικά να δημιουργήσει αισθητά αυξημένο όγκο εργασιών για την επιχείρησή σου μέχρι το σημείο που δεν θα μπορείς να διαχειριστείς.
Όμως, είναι και το πιο κοστοβόρο κανάλι. Ιδιαίτερα για όσες επιχειρήσεις ξεκινούν τώρα το ταξίδι τους στο digital marketing και έχουν περιορισμένα budgets.
Για το λόγο αυτό, οι online διαφημίσεις πρέπει να εφαρμόζονται με στρατηγική. Στοχευμένα.
Οι online διαφημίσεις είναι ένας συνδυασμός τέχνης και επιστήμης. Ας τον εξερευνήσουμε.
Αξίζει διότι στη σημερινή εποχή, πολύ δύσκολα θα αναπτύξεις την επιχείρησή σου χωρίς online διαφημίσεις.
Κεφάλαιο
6
Το email marketing είναι ένα απαραίτητο κανάλι που κάθε σύγχρονη επιχείρηση πρέπει να έχει στη στρατηγική digital marketing.
Εφόσον εφαρμοστεί σωστά, δίνει τη δυνατότητα στην επιχείρηση να επικοινωνεί προσωποποιημένα και στοχευμένα με κάθε πελάτη και επαφή της... και να στέλνει την κατάλληλη στιγμή το κατάλληλο περιεχόμενο στον κατάλληλο άνθρωπο ανάλογα με το στάδιο της αγοραστικής διαδρομής στο οποίο βρίσκεται... συντελώντας ουσιαστικά στο χτίσιμο της εμπιστοσύνης με το brand και την αύξηση των πωλήσεων.
Παράλληλα, με τις δυνατότητες αυτοματισμών που το email marketing προσφέρει, μπορεί να εξοικονομήσει πολύτιμο χρόνο και κόστος για κάθε επιχείρηση.
Το email marketing είναι το λιγότερο κοστοβόρο και πιο αποδοτικό digital κανάλι. Με διαφορά. Σε μια εποχή που το κόστος των online διαφημίσεων έχει αυξηθεί αρκετά, με το email marketing θα αποκτήσεις ένα πολύ οικονομικό και αποτελεσματικό κανάλι επικοινωνίας με τους υποψήφιους πελάτες σου.
Κεφάλαιο
7
Οι περισσότερες επιχειρήσεις αποτυγχάνουν στο digital marketing. Τι φταίει; Οι αιτίες μπορεί να είναι πολλές αλλά ένα είναι το σίγουρο.
Στο digital marketing πρέπει να μετράς, να καταγράφεις και να αξιολογείς τα πραγματικά αποτελέσματα... ώστε να εντοπίζεις περιοχές που δεν αποδίδουν και να προσπαθείς να βελτιώσεις τα αποτελέσματα με διορθωτικές κινήσεις... εφαρμόζοντας εναλλακτικές στρατηγικές και βελτιστοποιήσεις.
Στο κεφάλαιο αυτό θα εξετάσουμε τους δείκτες απόδοσης που πρέπει να μετράς και να καταγράφεις... και πώς να αξιοποιείς τα δεδομένα που συλλέγεις για να βελτιστοποιείς την απόδοση του digital marketing στην επιχείρησή σου.