importance of image in small businesses

Σε μια μικρή επιχείρηση, η σωστή εικόνα αποτελεί σημείο - κλειδί για την ανάπτυξη και καλλιέργεια ουσιαστικών και αποτελεσματικών επαφών με τους πελάτες. Η εντύπωση που σχηματίζουν οι τρίτοι για την επιχείρησή σας, εξαρτάται και επηρεάζεται από μια σειρά παραγόντων - branding, προσωπικές αλληλεπιδράσεις, online παρουσία, φήμη - κάθε ένας από τους οποίους, απαιτεί προσεκτική θεώρηση. 

Στη συνέχεια, παρουσίαζουμε κάποια tips που θα σας βοηθήσουν να βελτιώσετε την εταιρική σας εικόνα.

 

Γιατί η εικόνα είναι σημαντική για μια επιχείρηση;

Το feedback που λαμβάνετε από τους πελάτες ή και το προσωπικό σας μπορεί να σας βοηθήσει πάρα πολύ στην αντικειμενική αξιολόγηση της εικόνας σας. Μπορεί να νομίζετε ότι μια φωτογραφία μπορεί να συσχετιστεί με την επιχείρησή σας ή ένα μήνυμα που θέλετε να επικοινωνήσετε, αλλά η φωτογραφία αυτή να μην ερμηνεύεται με τον ίδιο τρόπο από τρίτους. Είναι πράγματι σημαντικό να συλλέξετε γνώμες τρίτων, ιδιαίτερα από ανθρώπους που συγκαταλέγονται στο κοινό που στοχεύετε.

Όταν λοιπόν, συλλέξετε έναν ικανοποιητικό αριθμό απόψεων από ανθρώπους που γνωρίζουν ή βρίσκονται κοντά στο προφίλ του πελάτη που στοχεύετε, τότε προσπαθείστε να συνοψίσετε αυτές τις απόψεις καταλήγοντας σε κάποια συμπεράσματα: τι δουλεύει και τι ενδεχομένως χρειάζεται βελτίωση;

 

Κάντε το μήνυμά σας ξεκάθαρο

Είναι ώρα να αποφασίσετε ποιο είναι το κύριο μήνυμα που θέλετε να επικοινωνήσετε προς το κοινό σας. Πιθανότατα, έχετε στο μυαλό σας διάφορες αξίες της επιχείρησής σας που θα θέλατε να γνωρίζουν οι άλλοι, αλλά θα πρέπει να εστιάσετε σε ένα κεντρικό μήνυμα, το οποίο θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο και συγκεκριμένο. Επιλέξτε ένα σλόγκαν - μια φράση που απομνημονεύεται εύκολα - ενώ παράλληλα αντιπροσωπεύει την αξία σας ως επιχείρηση. Το μήνυμά σας πρέπει να είναι πειστικό και να προτρέπει τους αποδέκτες του να κάνουν κάτι.

 

Να είστε συνεπείς

Το συνεπές branding, ή με άλλα λόγια, η συνέπειά σας στο τι επικοινωνείτε είναι ζωτικής σημασίας για την εταιρική σας εικόνα. Σας βοηθά να επικοινωνείτε αποτελεσματικά, να προωθείτε την επιχείρησή σας και να ενισχύετε την αναγνωρισιμότητά της.

Βεβαιωθείτε πως έχετε μία ομοιόμορφη αισθητική σε όλα τα κανάλια επικοινωνίας, από τον φυσικό σας χώρο ως επιχείρηση μέχρι το υλικό marketing και την ιστοσελίδα σας. Έτσι, οτιδήποτε επικοινωνείτε που σχετίζεται με την επιχείρησή σας, θα γίνεται εύκολα αναγνωρίσιμο, λόγω της ομοιόμορφης αισθητικής και χρωματότυπου. Αν έχετε το λογότυπό σας και επικοινωνείτε το κεντρικό σας μήνυμα στο υλικό σας (έντυπα, παρουσιάσεις, κάρτες κλπ), αυτό θα βοηθήσει το σλόγκαν σας να γίνει συνώνυμο με την επιχείρησή σας (για παράδειγμα, Nike και "just do it").

Βεβαίως, η εταιρική σας εικόνα δεν περιορίζεται μόνο σε φυσικό επίπεδο ή σε ό,τι γίνεται οπτικά αντιληπτό. Έχει να κάνει επιπλέον με τις ενέργειές σας, τις δράσεις και αλληλεπιδράσεις με άλλους. Ο τρόπος με τον οποίο εσείς και οι υπάλληλοί σας επικοινωνείτε με τους πελάτες σας ή με άλλες επαφές, αντανακλάται και επηρεάζει το πώς σας αντιλαμβάνονται οι τρίτοι.

Τηρώντας κάποιους βασικούς κανόνες και κατευθύνσεις στο πώς διαχειρίζεστε τους πελάτες σας και όχι μόνο, μπορεί να αποδειχτεί πολύ βοηθητικό. Η συνέπεια που θα δείξετε σε όλα τα παραπάνω, αποτελεί παράγοντα κομβικής σημασίας στη συνολική σας προσπάθεια να δημιουργήσετε στους άλλους την εικόνα και αντίληψη που θέλετε να έχουν για την επιχείρησή σας.