Digital marketing είναι η προώθηση και πώληση προϊόντων και υπηρεσιών μέσω της αξιοποίησης των διαθέσιμων online καναλιών, όπως η ιστοσελίδα ή το e-shop, οι online διαφημίσεις, το SEO, τα social media και το email marketing.
Επί της ουσίας, το digital marketing είναι απλώς marketing.
Είναι το πώς οι σημερινές επιχειρήσεις επικοινωνούν το μήνυμά τους προς το κοινό τους.
Ο #1 κανόνας στο μάρκετινγκ είναι να επικοινωνείς το σωστό μήνυμα στο σωστό κοινό τη σωστή στιγμή.
Σήμερα, οι πελάτες σου είναι online: περνούν χρόνο στα social media, ενημερώνονται σε ειδησεογραφικούς ιστότοπους και blogs και αναζητούν πληροφορίες στο διαδίκτυο όταν το έχουν ανάγκη.
Το digital marketing σε βάζει στα κανάλια αυτά, ώστε να σε βλέπουν οι δυνητικοί πελάτες σου, να μαθαίνουν για σένα, και να σου υποβάλουν ερωτήματα για να μάθουν περισσότερα για την επιχείρησή σου, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου.
Αν είσαι νέος στο digital marketing, μπορεί να σου φαίνεται σαν βουνό να κατανοήσεις όλες τις τακτικές που εφαρμόζονται στο digital marketing.
Το καταλαβαίνουμε...
Και σίγουρα, υπάρχουν διάφορες τακτικές που θα πρέπει να μάθεις.
Αλλά οι τακτικές αυτές συνεργάζονται μεταξύ τους για να δημιουργήσουν τα θεμέλια για την επιχείρησή σου: να προσελκύσουν πελάτες, να καλλιεργήσουν σχέσεις, να προτρέψουν τους πελάτες να κάνουν το επόμενο βήμα και να κερδίσουν τελικά την ανταπόκρισή τους.
Ας δούμε πιο αναλυτικά πώς γίνεται αυτό.
Πώς δουλεύει το digital marketing
Από πολλές απόψεις, το digital marketing δεν διαφέρει από το παραδοσιακό marketing. Και στα δύο, οι έξυπνες επιχειρήσεις επιδιώκουν να αναπτύξουν αμοιβαία επωφελείς σχέσεις με δυνητικούς και υφιστάμενους πελάτες.
Η διαφορά του digital marketing έγκειται στο ότι έχει αντικαταστήσει τις περισσότερες τακτικές του παραδοσιακού marketing, επειδή έχει σχεδιαστεί για να προσεγγίζει τους σημερινούς καταναλωτές (που βρίσκονται online).
Ας το δούμε με ένα παράδειγμα.
Σκέψου την τελευταία φορά που έκανες μια αγορά. Ίσως αγόρασες (ή νοίκιασες) ένα σπίτι, ίσως επίλεξες κάποιον για να καθαρίσει την καμινάδα του τζακιού σου ή ίσως αγόρασες χαρτικά αναλώσιμα για το γραφείο σου.
Ανεξάρτητα από το ποια ήταν η τελευταία αγορά σου, πιθανότατα ξεκίνησες με μια αναζήτηση στο διαδίκτυο για να μάθεις περισσότερα σχετικά με τις διαθέσιμες λύσεις, ποιος τις παρείχε και ποιες ήταν οι καλύτερες επιλογές σου. Η τελική απόφαση βασίστηκε στη συνέχεια στις κριτικές που διάβασες, στους φίλους και την οικογένεια που συμβουλεύτηκες και στις λύσεις, τις δυνατότητες και τις τιμές που ερεύνησες.
Οι περισσότερες αποφάσεις αγοράς ξεκινούν online.
Ως εκ τούτου, η online παρουσία σου είναι απολύτως απαραίτητη ανεξάρτητα από το τι πουλάς.
Το κλειδί στην επιτυχία είναι να αναπτύξεις μια στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ που σε βάζει σε όλα τα μέρη που βρίσκεται το κοινό σου και στη συνέχεια να χρησιμοποιήσεις έναν συνδυασμό online καναλιών για να συνδεθείς μαζί τους με διάφορους τρόπους...
...με περιεχόμενο για να ενημερώνονται για τα νέα του κλάδου, τις ανάγκες και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και τον τρόπο κάλυψης και επίλυσης αυτών των αναγκών και προβλημάτων...
...στα social media για να μοιράζεσαι αυτό το περιεχόμενο και στη συνέχεια να αλληλεπιδράς μαζί τους...
...με βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO) για να εμφανίζεται το περιεχόμενο όταν κάποιος αναζητά τις πληροφορίες για τις οποίες έχεις γράψει...
...με online διαφήμιση για να δημιουργήσεις επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σου, όπου οι χρήστες μπορούν να δουν τις προτάσεις και λύσεις που παρέχεις...
...Και με το email marketing για να ακολουθείς το κοινό σου και να βεβαιωθείς ότι θα συνεχίσεις να βρίσκεσαι σε επαφή μαζί του και να βρίσκει τις πληροφορίες και λύσεις που αναζητά.
Όταν συνδέσεις όλα αυτά τα κομμάτια, θα καταλήξεις σε μια αποτελεσματική, εύχρηστη μηχανή digital marketing. Και ενώ μπορεί να σου φαίνεται σαν βουνό να δημιουργήσεις αυτόν το μηχανισμό από την αρχή, είναι τόσο απλό όσο η εκμάθηση και η εφαρμογή μιας μόνο τακτικής digital marketing τη φορά.
Ποια είναι τα οφέλη του digital marketing
Η ισχυρή online παρουσία θα σε βοηθήσει με πολλούς τρόπους:
- Θα διευκολύνει τη δημιουργία αναγνωρισιμότητας (awareness) και αλληλεπίδρασης με το κοινό σου, τόσο πριν όσο και μετά την πώληση
- Θα σε βοηθήσει να μετατρέψεις νέους πελάτες σε αφοσιωμένους θαυμαστές που αγοράζουν περισσότερα (και πιο συχνά)
- Θα ξεκινήσει τη διάδοση από στόμα σε στόμα (word of mouth) και το sharing στα κοινωνικά δίκτυα - με όλα τα οφέλη που συνεπάγονται
- Θα μειώσει τη διάρκεια της αγοραστικής διαδρομής παρουσιάζοντας τις κατάλληλες λύσεις και προσφορές την κατάλληλη στιγμή.
Μάθε τις στρατηγικές που φέρνουν αποτελέσματα
Λάβε υπόψη σου ότι το πεδίο του digital marketing αλλάζει συνεχώς.
Οι "ειδικοί", οι bloggers και οι YouTubers παρουσιάζουν ένα hot εργαλείο ή μια hot τακτική τη μια εβδομάδα, και την άλλη εβδομάδα το ξεχνούν για να παρουσιάσουν ένα άλλο hot εργαλείο ή μια άλλη hot τακτική.
Η αλήθεια είναι ότι το digital marketing αφορά λιγότερο το "digital" και περισσότερο το "marketing", κυρίως επειδή το digital marketing έχει αρχίσει και ενηλικιώνεται. Οι θεμελιώδεις αρχές του έχουν έχουν αρχίσει και καθιερώνονται στη συνείδηση του επιχειρηματικού κόσμου.
Στη CINNAMON Marketing, θέλουμε να ξεκαθαρίσουμε τη σύγχυση που δημιουργείται σχετικά με τις τακτικές που φέρνουν αποτελέσματα και πώς να τις χρησιμοποιήσεις για να αναπτύξεις την επιχείρησή σου.
Στεκόμαστε σταθερά ενάντια στους «ειδικούς» που προωθούν το επόμενο «θαυματουργό εργαλείο» ή τη «γρήγορη λύση» ή προσπαθούν να κάνουν «λίγο απ' όλα», αγνοώντας τις θεμελιώδεις αρχές του (digital) marketing.
Μέσα σε ένα τέτοιο περιβάλλον, πώς μπορείς να σχεδιάσεις τη δική σου στρατηγική digital marketing;
Η στρατηγική digital marketing της επιχείρησής σου θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη της τα 8 στάδια της αγοραστικής συμπεριφοράς του καταναλωτή.
Μάθε περισσότερα στο άρθρο μας: Σχεδιάζοντας τη στρατηγική marketing της επιχείρησής σου.
Μάθε περισσότερα για το digital marketing: Πλήρης Οδηγός Digital Marketing.