Πώς να επιλέξεις τον συνεργάτη σου στο digital marketing

Αν θέλεις να αναπτύξεις την επιχείρησή σου, πιθανότατα κατανοείς την ανάγκη ενός αποτελεσματικού digital marketing.

Όμως πονοκεφαλιάζεις γιατί δεν έχεις τις γνώσεις ή τον χρόνο για να ασχοληθείς και με αυτό.

Είσαι ένας πολυάσχολος επιχειρηματίας που εστιάζει στους πελάτες σου, τις πωλήσεις, το προσωπικό, τους προμηθευτές σου και τόσα άλλα ζητήματα διαχειριστικής φύσεως.

Σκέφτεσαι πως η μόνη λύση είναι να αναθέσεις το digital marketing σε έναν εξωτερικό συνεργάτη.

Και εκεί που νομίζεις πως βρήκες τη λύση, νέα ερωτήματα δημιουργούνται.

Πώς θα επιλέξεις τον συνεργάτη σου στο digital marketing;

Είναι πολύ κρίσιμο να επιλέξεις σωστά. Η σωστή επιλογή μπορεί να επηρεάσει καταλυτικά την ανάπτυξη της επιχείρησής σου.

Το άρθρο αυτό θα σου δώσει τις κατάλληλες κατευθύνσεις ώστε να αξιολογήσεις σωστά τον υποψήφιο συνεργάτη σου στο και να επιλέξεις σωστά.

Εστιάζει στο καθαρό μήνυμα;

Θα το θέσουμε απλά. Το marketing - και άρα το digital marketing - είναι δύο πράγματα:

  • Το μήνυμα και
  • Η διάχυση του μηνύματος

Οι περισσότεροι  επαγγελματίες του digital marketing εστιάζουν στο δεύτερο... στη δάχυση του μηνύματος. Διαφημίσεις... social media... ιστοσελίδες... κλπ.

Παραβλέπουν όμως το πρώτο... το μήνυμα. Και αυτό είναι τεράστιο λάθος...

Τι αξία έχουν όλα τα κανάλια του κόσμου αν δεν ξέρεις να επικοινωνείς μέσα από αυτά; Καμία!

Φαντάσου ότι βγαίνεις για 5' στο ΣΚΑΙ. Σε βλέπει όλη η Ελλάδα. Έχεις 5' να παρουσιάσεις την εταιρία σου και να κάνεις το κοινό σου να καταλάβει γιατί πρέπει να αγοράσει από εσένα.

Αλλά βγαίνεις απροετοίμαστος.

Και άσε με να μαντέψω. Θα μιλάς περισσότερο για σένα και λιγότερο για τις ανάγκες των πελατών σου. Περισσότερο για το πόσο καλά προϊόντα έχεις και λιγότερο για το πώς τα προϊόντα σου βελτιώνουν την καθημερινότητα των πελατών σου (όλοι το ίδιο κάνουν...).

Ως αποτέλεσμα, δεν θα πετύχεις το σκοπό σου. Δεν θα κάνεις το κοινό σου να καταλάβει γιατί  πρέπει να αγοράσει από σένα (υπάρχουν άλλοι τρόποι για να το πετύχεις αυτό...)

Φταίει ο ΣΚΑΙ; ή το ότι δεν γνωρίζεις πώς να κάνεις το κοινό σου να καταλάβει γιατί πρέπει να αγοράσει από σένα;

Σαφώς το δεύτερο.

Αυτό συμβαίνει συνεχώς στο digital marketing.

Υπάρχουν άπειρες περιπτώσεις διαφημίσεων (ή άλλων καμπανιών marketing) που απέτυχαν επειδή δεν κατάφεραν να κάνουν το κοινό τους να ταυτιστεί με αυτές.

Άπειρες περιπτώσεις αναρτήσεων στα social media χωρίς να έχει γίνει η απαραίτητη προετοιμασία και μελέτη του μηνύματος... του περιεχομένου της ανάρτησης.

Το ίδιο συμβαίνει με το περιεχόμενο των ιστοσελίδων... των emails... των διαφημίσεων... κλπ.

Συμπέρασμα: Πρώτα δουλεύουμε το μήνυμα και μετά τη διάχυση του μηνύματος.

Όπως είπαμε και πριν, οι περισσότεροι επαγγελματίες στο digital marketing εστιάζουν στη διάχυση του μηνύματος και όχι στο μήνυμα καθαυτό.

Γιατί;

Διότι δεν μπορούν να εστιάσουν στο μήνυμα.

Γιατί δεν μπορούν να εστιάσουν στο μήνυμα;

Διότι είναι κομπιουτεράδες χωρίς γνώσεις marketing και επικοινωνίας. Έτσι, εστιάζουν στο πιο εύκολο κομμάτι για αυτούς... στη διάχυση (η οποία απαιτεί τεχνικές γνώσεις για να εφαρμοστεί μέσα από τα digital κανάλια).

Όμως, για να κάνεις digital marketing πρέπει να γνωρίζεις από marketing και επικοινωνία.

Το ερώτημα που τίθεται λοιπόν είναι:

Πόσο καλά γνωρίζει ο υποψήφιος συνεργάτης σου από marketing και επικοινωνία; Γνωρίζει πώς να βοηθήσει την επιχείρησή σου να επικοινωνεί με καθαρό μήνυμα, ώστε όλοι να καταλαβαίνουν την αξία σου;

Αν ναι, είσαι στο σωστό δρόμο.

Αν όχι, προσπέρασέ τον.

Οι ενέργειες σου στο marketing θα αποτύχουν λόγω κακού περιεχομένου... δηλαδή περιεχομένου που δεν ταυτίζεται με τις πραγματικές βαθύτερες εσωτερικές συναισθηματικές ανάγκες των πελατών σου.

 

Έχει στρατηγική marketing;

Η στρατηγική marketing πρέπει να βασίζεται στην αγοραστική συμπεριφορά του καταναλωτή... δηλαδή του πελάτη σου...

Η αγοραστική συμπεριφορά του πελάτη σου αποτελείται από 8 στάδια.

Για λόγους απλοποίησης, τα 8 στάδια μπορούν να κατηγοριοποιηθούν σε 3 γενικότερα στάδια:

  • Awareness. O υποψήφιος πελάτης σου μαθαίνει για την ύπαρξη της επιχείρησής σου και τα προϊόντα - υπηρεσίες της.
  • Sale. Ο υποψήφιος πελάτης αποφασίζει να αγοράσει από σένα.
  • After sale. Ο πελάτης σου μιλά με καλά λόγια για σένα και σε διαφημίζει στον κύκλο του.

Το ερώτημα που τίθεται είναι:

Ο υποψήφιος συνεργάτης σου έχει στρατηγική για τις ενέργειες marketing που σου προτείνει; (πρόσεξε: η στρατηγική θα πρέπει να βασίζεται στην αγοραστική συμπεριφορά του πελάτη σου).

Η αλήθεια είναι πως στο αρχικό στάδιο των συζητήσεων, δεν θα είναι έτοιμος να σου παρουσιάσει τη συνολική στρατηγική του.

Αυτό είναι λογικό. Δεν γνωρίζει ακόμα την επιχείρησή σου. Και δεν μπορεί να επενδύσει σε χρόνο για να σου παρουσιάσει κάτι  ολοκληρωμένο.

Το ζήτημα όμως δεν είναι να πάρεις μια ολοκληρωμένη στρατηγική.

Το ζήτημα είναι να αξιολογήσεις κατά πόσο δίνει βαρύτητα στο κομμάτι της στρατηγικής στο digital marketing. Και πώς το προσεγγίζει.

Αν εστιάζει στο καθαρό μήνυμα, το πιθανότερο είναι πως θα έχει και στρατηγική.

Αν γνωρίζει πώς να βοηθήσει την επιχείρησή σου να επικοινωνεί με καθαρό μήνυμα - ώστε να καταλαβαίνουν όλοι την αξία σου και γιατί πρέπει να αγοράσουν από σένα - το πιθανότερο είναι πως θα έχει και στρατηγική... και θα γνωρίζει ποιες ενέργειες πρέπει να κάνει για να το πετύχει. 

Τι συμβαίνει όμως στην πράξη;

Οι περισσότεροι επαγγελματίες του digital marketing δουλεύουν χωρίς στρατηγική. Λειτουργούν διεκπεραιωτικά.

Ή παρουσιάζουν μια στρατηγική, αλλά δεν είναι σε θέση να την τεκμηριώσουν σωστά.

Στρατηγική δεν είναι να πεις πόσα posts χρειάζεσαι το μήνα. Ή πόσα πρέπει να ξοδεύεις το μήνα σε διαφημίσεις.

Πρέπει να μπορείς να αιτιολογήσεις γιατί χρειάζεσαι τόσα posts... και όχι περισσότερα ή λιγότερα... γιατί πρέπει να ξοδεύεις τόσα χρήματα σε διαφημίσεις... και όχι περισσότερα ή λιγότερα... γιατί πρέπει να κάνεις TikTok και όχι κάτι άλλο...

Η αλήθεια είναι πως οι απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα δεν είναι εύκολο να βρεθούν από την αρχή.

Όμως, ο υποψήφιος συνεργάτης σου πρέπει να έχει μια ορθή προσέγγιση... μια δοκιμασμένη μεθοδολογία στο πώς θα προσεγγίσει όλα αυτά τα κρίσιμα ζητήματα... τα οποία θα βρεις μπροστά σου αργά ή γρήγορα.

 

Ποιος θα εφαρμόσει τη στρατηγική digital marketing;

Ας υποθέσουμε πως ο υποψήφιος συνεργάτης σου σε έχει πείσει σχετικά με τα δύο προαναφερόμενα κρίσιμα ζητήματα.

Ναι, εστιάζει στην επικοινωνία μέσα από το καθαρό μήνυμα!

Και ναι, γνωρίζει τη σημασία της στρατηγικής και πώς θα σχεδιάσει τη στρατηγική marketing της επιχείρησής σου!

Bingo!

Για περίμενε όμως...

Δημιουργείται και ένα τρίτο κρίσιμο ερώτημα:

Ποιος θα εφαρμόσει τη στρατηγική digital marketing της επιχείρησής σου;

Η εφαρμογή δεν είναι κάτι απλό. Δεν δουλεύει με τον αυτόματο...

Χρειάζονται γνώσεις... εμπειρία... δημιουργικότητα... αναλυτική σκέψη... διάθεση να δοκιμάζεις νέα πράγματα... διάθεση να μαθαίνεις συνεχώς σε έναν κλάδο που εξελίσσεται με ιλιγγιώδεις ρυθμούς...

Διαθέτει όλα τα παραπάνω (...ή τα περισσότερα από αυτά) ο άνθρωπος που θα αναλάβει την εφαρμογή του digital marketing της επιχείρησής σου;

Τα περισσότερα digital marketing agencies απασχολούν προσωπικό για την εφαρμογή των ενεργειών digital marketing εκ μέρους των πελατών τους (λογικά, ένας account manager θα αναλάβει το digital marketing της επιχείρησής σου...)

Όμως, στις περισσότερες περιπτώσεις, το προσωπικό αυτό είναι φρέσκοι απόφοιτοι marketing χωρίς εμπειρία.

Οι λόγοι προφανείς... τα agencies θέλουν να κρατήσουν τα πάγια έξοδά τους χαμηλά.

Άρα: το πιθανότερο είναι ότι ένας φρέσκος απόφοιτος marketing χωρίς εμπειρία θα αναλάβει το digital marketing της επιχείρησής σου.

Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό. Πολλές φορές, η έλλειψη εμπειρίας αντισταθμίζεται με τον ενθουσιασμό των νέων ανθρώπων, τη δημιουργικότητα και τη διάθεση απόκτησης νέων γνώσεων στο digital marketing.

Θα πρέπει όμως να υπάρχει επαρκής έλεγχος και διαχείριση του account manager από έναν πιο έμπειρο επαγγελματία digital marketing.

Συμβαίνει αυτό; Λειτουργεί το υποψήφιο digital marketing agency με αυτό τον τρόπο; 

Σίγουρα θα σου πουν ναι. Όμως, πολλές φορές δεν είναι αυτό που φαίνεται.

Πρέπει να το διασφαλίσεις. 

Αν όχι ο account manager, τότε σίγουρα πρέπει να υπάρχει ένα έμπειρο στέλεχος που να έχει την ευθύνη και τη συνολική διαχείριση της ομάδας που θα κληθεί να εφαρμόσει το digital marketing της επιχείρησής σου.

Και εσύ πρέπει να μπορείς να μιλάς άμεσα μαζί του. 

 

Αν όσα διάβασες σε προβλημάτισαν, είσαι  στο σωστό δρόμο.

Τώρα ίσως αναρωτιέσαι: έχω τις γνώσεις ή την εμπειρία να αξιολογήσω σωστά όλα τα παραπάνω;

Δεν χρειάζεται να έχεις γνώσεις ή εμπειρία.

Όπως ένας μαθητής  καταλαβαίνει αν ο δάσκαλός του είναι καλός στη δουλειά του... αν δείχνει ζήλο... αν νοιάζεται πραγματικά για την πρόοδο των μαθητών του... έτσι  και εσύ θα καταλάβεις αρκετά για το μελλοντικό συνεργάτη σου στο digital marketing.

Αρκεί να κάνεις τις σωστές ερωτήσεις... να ανοίξεις το σωστό διάλογο... και να ακούσεις προσεκτικά.

Θέλεις να μάθεις πώς απαντούμε  εμείς στα τρία (3) κρίσιμα ερωτήματα που σου παρουσιάσαμε;

Κάνε το επόμενο βήμα ζητώντας ένα δωρεάν workshop που θα σου αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζεις το marketing της  επιχείρησής σου.

Με αυτό το workshop θα είσαι σε πολύ καλύτερη θέση να αξιολογήσεις τον οποιοδήποτε υποψήφιο συνεργάτη σου στο digital marketing.

 

ΘΕΛΩ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ WORKSHOP

Κανένα σχόλιο

Κοινοποίησε

Πώς να διπλασιάσεις τις πωλήσεις σου

Κερδοφόρα. Προβλέψιμα.

Θέλεις digital marketing με αποτελέσματα;

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ E-BOOK

2x your sales


Ένα δωρεάν 1-2-1 workshop για να βάλεις το digital marketing της επιχείρησής σου στις σωστές βάσεις.

Θέλω το workshop

Ακολούθησέ μας

Λένε για εμάς

Χρήστος Χαρμαντάς, Ιδιοκτήτης & E-shop Operator

Με τη CINNAMON Marketing οι πωλήσεις του e-shop μας αυξήθηκαν κατά 996% μέσα σε 2 χρόνια! Επιπλέον, προτείνουν συνεχώς και νέους τρόπους για να αυξηθούν ακόμα περισσότερο.

Δημήτρης Μητρόπουλος, Ιδιοκτήτης

Με τη CINNAMON Marketing έχουμε δει μετρήσιμα και εξαιρετικά αποτελέσματα, τα οποία έχουν έρθει ως αποτέλεσμα της σοβαρής δουλειάς που κάνουν και της συνέπειας και προσήλωσης που δείχνουν στους στόχους.

Νίκος Μπαλτάς, Ιδρυτής & Γ. Διευθυντής

Οι προσπάθειες μας να χτίσουμε την αναγνωρισιμότητά μας δεν είχαν ικανοποιητικά αποτελέσματα. Από τότε που ανέλαβε τις διαφημίσεις μας η CINNAMON Marketing, οι followers μας αυξήθηκαν από 1800 σε πάνω από 28.000 εντός ενός έτους, ενώ το διαφημιστικό κόστος ανά follower μειώθηκε μέχρι και 90%!

Μορφινού, Νομικές Υπηρεσίες

Είμαι απόλυτα ικανοποιημένη με το αποτέλεσμα της ιστοσελίδας μου. Άρχισα να κάνω πωλήσεις από τους πρώτους μήνες δαπανώντας ελάχιστα χρήματα για διαφημίσεις. Οι υπηρεσίες της CINNAMON Marketing ήταν πολύ αξιόπιστες και αποτελεσματικές.

Πάνος Γούνας, Εμπορικός Διευθυντής & Ιδιοκτήτης

Η νέα ιστοσελίδα μας σχεδιάστηκε από τη CINNAMON Marketing ως ένα κομμάτι μιας συνεκτικής στρατηγικής marketing και πωλήσεων. Πλέον, συλλέγουμε καθημερινά νέα leads, τα οποία αξιοποιεί στη συνέχεια το Τμήμα Πωλήσεων. Και αυτό προσφέροντας μια θετική εμπειρία για τον πελάτη, χωρίς να γινόμαστε πιεστικοί απέναντί του και χωρίς να ξοδεύουμε πολλά χρήματα σε διαφημίσεις.

Μυρτώ Τσικρικά, Ιδιοκτήτρια

Η ιστοσελίδα της CINNAMON Marketing έπαιξε ουσιαστικό ρόλο στο να γεμίσουν όλα τα τμήματα του Βρεφονηπιακού Σταθμού μας από το 1ο έτος λειτουργίας του, παρόλο που αυτό συνέπεσε χρονικά με την πανδημία του κορωνοϊού! Και μάλιστα χωρίς να ξοδέψουμε καθόλου χρήματα για διαφήμιση!

Μερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μαςΜερικοί από τους πελάτες μας

Ήρθε η ώρα να επενδύσεις στο digital marketing με σύνεση.

Μην αφήνεις τις ευκαιρίες να σε προσπερνούν.
Μην μένεις πίσω από τον ανταγωνισμό σου.
Μην σπαταλάς χρήματα σε αναποτελεσματικό marketing.

Τα πιο πρόσφατα

Χρησιμοποιούμε
Χρησιμοποιούμε cookies στον ιστότοπό μας. Ορισμένα από αυτά είναι απαραίτητα για τη λειτουργία του ιστότοπου, ενώ άλλα μας βοηθούν να βελτιώσουμε αυτόν τον ιστότοπο και την εμπειρία χρήστη (cookies παρακολούθησης). Μπορείτε να αποφασίσετε εάν θέλετε να επιτρέπετε τα cookies ή όχι. Λάβετε υπόψη ότι εάν τις απορρίψετε, ενδέχεται να μην μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όλες τις λειτουργίες του ιστότοπου.